Totalt antall sidevisninger

fredag 25. januar 2013

Det vart litt baking i dag :)

I dag handler blogginnlegget om baking og kokkelering! Det er jo det som er så kjekt med å vere sin eigen redaktør - eg kan skrive om det eg vil :) Og det ville nok vere heilt ulikt meg å lage ein reindyrka blogg om eitt eller anna tema. Kva tema skulle det vere då? Om kongelege? Eller om Eurovision Song Contest? Nei, det blir for einsidigt! Derfor er det mat som er temaet i dag!

Eg held på å prøve ut ulike oppskrifter på polarbrød og tortillalefser.
For ei stund sidan prøvde eg ut ei svært enkel lefseoppskrift: 3 dl kveitemjøl og 3 dl fint rugmjøl, 2 dl vatn, 1 ss olje og 1 ts salt. Den funka veldig godt, og eg stekte lefsene på takka mi.
I dag prøvde eg ut ei anna oppskrift:

4,5 dl siktet hvetemel
3 dl sammalt hvete grov
2 ts bakepulver
1 ts salt
2 ss fett (smør, olje)
2,5 dl lunkent vann



Eg lot deigen kvile litt, og kjevla ut og steikte dei på takka. Eg er usikker på kva som gjekk feil i produksjonen, for dei blei alt for tunge og harde. Fristar ikkje å prøve dei igjen, nei!



 Slik såg deigen ut før eg kjevla den ut!

 Her ligg ei lefse klar til steiking.

Mislykka eller ei: dagens tacomiddag både såg og smakte utruleg godt! Eg hadde gløymt å kjøpe eit glas med tacosaus, så då tok eg ein boks med hakka tomatar med urtesmak, så krydra eg og salta den litt ekstra. Pussig nok kom det ikkje klage frå den andre sofaen!

Så bakte eg polarbrød. Eg fann ei nettside med linkar til fleire ulike oppskrifter: http://www.sol.no/mat/2012_08_29_14356_hjemmelagde-polarbrod.html

I dag laga eg denne oppskrifta:

100 gram havregryn
300 gram sammalt hvete, fin
500-600 gram hvetemel
50 gram sukker
1 pose tørrgjær
½ ts salt
2,5 dl vann, lunken
3 dl melk, lunken
3 ss knuste linfrø rørt ut i 1 dl vann
1 dl rapsolje


Kjør havregrynene i en foodprocessor så de ser ut som grovt mel.
Rør ut gjæren og sukkeret i vann og melk, tilsett rapsolje, salt, havregryn og knuste linfrø. Rør inn begge meltypene litt etter litt til du har en litt løs deig. Det kan hende at du ikke trenger alt melet.
Dekk over med et klede og la deigen heve i ca 45 minutter. Lag små boller av deigen, kjevle dem nokså flate. Stikk små hull med en strikkepinne eller noe annet spisst du har i nærheten. Etterheves bare i noen minutter, de skal ikke heve seg for mye siden de skal være flate...
Stekes på 220 C i ca 7-10 minutter, eller til de såvidt har begynt å få litt farge.
Avkjøles på rist med et klede over (slik at de holder seg myke). 
(Saksa frå http://marias-saltogsott.blogspot.no/2010/10/polarbrd-polar-breads.html)



 Her er deigen ferdigheva - klar til å bakast ut!


Så fekk eg ei kjempesmart forordning av søster mi til jul! Dette er eit stativ til å setje bakeplatene på, så ligg dei ikkje utover alle bord og benkar og tek plass medan bakinga pågår! Trur den er kjøpt på Europris :)
Bilde av eit ferdigbaka polarbrød lyt komma i morgon med brunost på toppen! Gler meg til frukost :)






Og til slutt ei oppmoding: Det er lurt å bake sjølv alle desse produkta du kjøper i butikken med ei uhorveleg lang lagringstid! Tenk kor kjekt det er å spise det du veit kva er for noko!!! Trygt og sunt!


Og slik ser det ut når polarbrødet er klar til eting :)

Ingen kommentarer:

Etiketter