Totalt antall sidevisninger

onsdag 27. februar 2013

Korleis få eit kjedeleg pølsemåltid til å bli eit gilde!

I blant så kjennes det som at eg berre går og "spenner skank", som ein gammal kjenning av meg sa ein gong. I blant så dukkar kjensla av "another day off" fram. Eg trur kanskje det er mange som av ymse grunnar blir verande heime, og som ikkje kan eller har ein jobb å dra til, som kjenner det slik. Livet mitt er slik no at det vil bli fleire slike "another days off" - eg kan like det eller ikkje like det, men slik er det!
I dag var det heldigvis og definitivt ikkje ein slik "another day off"-dag! Eg har hatt veldig mykje å styre med, fordi vi skulle få besøk av søster mi og dei tre ungane hennar! Veldig kjekt sidan vi berre sjåast slik dann og vann! Ikkje så rart når dei bur i Valdres og vi bur her!
Sidan eg likar å lage ting skikkeleg for tida, og ungane sin livrett handlar om pølser og lomper - ikkje så mykje pølsebrød - fekk det vere dagens meny! Eller for å seie det heilt presist: På dagens agenda stod det at eg skulle bake pølsebrød, hamburgerbrød og lomper + lage hamburgerar og vaske! Etter å ha brakt junior til barnehagen på hans "Rolls Royce" - akebrettet! Siste dag i dag med akebrettfrakt dessverre! I morgon er det gode føret borte - det vil seie at det blir tryggare å komme seg ut heilskinna på to føter!

Oppskrift på pølsebrød og hamburgerbrød funnen på Trines Matblogg:


  • 1,5 dl vann
  • 1,5 dl melk
  • 1 ts honning
  • 2-3 ss olivenolje
  • 25 gram fersk gjær (eller 1/2 pakke tørrgjær)
  • 150 gram sammalt hvete, fin
  • 300 gram hvetemel (feks Vinjett av vårhvete)
  • ca 1/2 ts (hav)salt
  • 1 egg, til pensling
  • sesamfrø
Eg blanda saman alle indgrediensane - mjølka og vatnet varma eg opp til fingertemperatur. Så fekk deigen heve seg ei god stund, før eg baka han ut til pølsebrød og hamburgerbrød. No heva ikkje min deig seg så mykje som han skulle først, så for å vere sikker på at kvar leiv skulle bli stor nok ferdigutbaka, laga eg dei litt stor i utgangspunktet. 


Dei vart mesta litt i største laget, iallfall pølsebrøda. Eg burde ha laga eit par stykker til, så vart dei andre litt mindre! Men skitt au!
Dei vart steika ved 225 grader midt i omnen i omlag eit kvarter.

Lomper - oppskrift funnen på brodogkorn.no (Opplysningskontoret for brød og korn sine sider):

1 kg potet
1 ts salt
1 1/2 dl kveitemjøl
1 dl sikta rugmjøl

Her fulgte eg oppskrift slavisk frå begynninga av: Eg kokte opp potetene med skalet på. Så tok eg skalet av, og potetene skulle mosast saman med saltet.
Her er eg noko usikker på kva som er den likaste måten å mose på - eg prøvde i blender først, og då vart den poteta som knivane rakk tak i mosa omlag til mos. Så eg bytta til miksmaster, og hadde inn mjølet. Skal ein gjere det på den måten, er det viktig at ein har skore poteta i små bitar før ein har det i bolla. Imidlertid viste det seg at poteta rett og slett sugde mjølet til seg, og at det var behov for langt meir mjøl enn det står i oppskrifta.
Eg kan jo attpå til fortelje om ei tabbe eg gjorde og: Eg skulle vere dyktig husmor, så eg baka ut alle leivane - det vart i rundt 20 leivar - og la dei i ein svær haug. Så for eg på trimturen for å hente junior i barnehagen. Sidan poteta fortsette å trekke mjølet til seg, vart heile hopen med dei utbaka leivane klissate og hengde seg saman. Enden på visa vart at eg måtte bake alle ut på nytt før eg steikte dei på rimeleg sterk varme på takka mi. Og eg kan stadfeste at det er potet i lompene! Ikkje noko juks!



Slik såg det ut då eg steikte lompene på takka!


Så steikte eg hamburgerar. Denne oppskrifta er ei samanhoping av oppskrifter frå Trines Matblogg:

1 pk kjøtdeig, 400 gram
1 egg
Eit par spiseskeier ketsjup 
Eit par sjalottlaukar finskoren
Salt og pepper

Bland alt saman, og steik det på litt høg varme. Pass på at dei blir mest muleg gjennomsteikt etter at dei er steika på begge sidene. Og voilà: Hamburgerar klare til å legge inn i midten saman med salat i dei nysteika hamburgerbrøda!


Slik såg det ut då Ingunns heimesnekra hamburger var klar til servering! Til og med den fleire dagar gamle salaten greier å lyge på seg litt freshere farge enn det som sant var :)



Pølse og brød klar til å etast!



Og pølse med lompe :)


Rett så hyggeleg stemning rundt matbordet og Ingunns meir eller mindre heimsnekra pølsegilde !






Ingen kommentarer:

Etiketter