Totalt antall sidevisninger

onsdag 30. november 2016

Matblogg: Eit herremåltid ein søndags ettermiddag

Same dag som eg hadde kjelår på middagsmenyen, meldte NRK om at det er mange gode grunnar til å ete kjekjøt. Eg er heilt einig, og gler meg på mange middagar med kjekjøt framover.


Langsteikt kjelår med grønsaker, saus og heimlaga bringebærsaft til.

For nokre år sidan skreiv eg om mitt forhold til geiter og kjekjøt. Det er meir som eit euforisk forhold - berre tanken på geiter gjer meg glad. Eg likar dei veldig godt i levande live, men sanneleg er dei god i slakta tilstand og. Eg er så heldig at eg kjenner ein geitebonde som sel kjøt.

Om eg skal gi deg ein god grunn for å smake på kjekjøt, må det vere at det er mykje mildare og - eg vågar påstå - saftigare enn lammekjøt. Det er i høgste grad på tide å gi kjekjøtet eit langt betre renommé enn det har i dag!

Sist søndag inviterte eg venner på middag, og sidan eg hadde fått kjekjøt i frysaren, var det lett å bestemme kva vi skulle ha til middag - kjelår. Sidan eg ikkje er spesielt bevandra med handtering av større kjøtmiddagar, måtte eg google meg fram til oppskrifer. Det verkar som at det kjem stadig fleire oppkrifter med kjekjøt ut på nettet, og det er eg veldig glad for.

Slik laga eg i stand kjelår til seks personar: Dette er etter oppskrift frå Helles herligheter.

To stk kjelår ligg klare til å bli omdanna til eit herremåltid.
Slaktet var veldig lite, berre 7-8 kg, så då måtte eg bruke to lår. Dei vog rundt 4 kg med bein, men etter å ha prøvd å skave av kjøtet frå beina, vart det vesentleg mindre.
Det første eg gjorde var å gni inn salt og peppar i kjøtet. Så skar eg opp mykje forskjellige grønsaker (gulrot, mandelpotet, brokkoli, persillerot) og la i botnen av ei form. Eg brukte ei langpanne sidan eg skulle steike to lår. I lag med grønsakene la eg og litt urtar (rosmarin og timian) og kvitlauk. Samtidig skar eg snitt i kjøtet og la inn eit fedd kvitlauk og ei lita grein rosmarin i kvart av snitta (3-4 på kvart lår).

Kjøt og grønsaker klar til å setjast i steikeomnen på steiking i omlag 4 timar.
Før eg la låra over grønsakene, slo eg over nokre desiliter eplejuice og safta av ein halv sitron og strødde olivenolje, salt og peppar over. Her må det leggast til at i staden for eplejuice, kan ein bruke kvitvin eller hønsebuljong. 2-3 dl væske må ein slå over grønsakene før ein legg kjøtet oppå. Putt ein termostat inn i kjøtet, slik at du kan følgje med temperaturen. Den skal i følgje Helles herligheter ikkje overstige 70 grader.
Steikeomnen skal først setjast på 200 grader. Set inn kjøtet på steiking i 15 minutt, og skru så ned temperaturen til 110 grader. Då skal kjøtet steike vidare i rundt 4 timar.

MEN: Eg trur kanskje eg hadde litt for høg temperatur, for då eg tok ut kjøtet, var all væska kokt inn. Då slo eg over nokre desiliter til med eplejuice som eg brukte til saus.
Då kjøtet var ferdigsteikt, tok eg det ut av omnen og pakka det inn i aluminiumsfolie. Så skrudde eg steikeomnen opp på 200 grader igjen, og steikte grønsakene eit lite kvarter til.

Saus:
Slå krafta av frå kjøtet i ein kasserolle. Bland det saman med 2 dl hønsekraft (1/2 terning hønsebuljong og 2 dl kokande vatn) og lag gjerne ei mjølblanding og rør inn om du ønsker det litt tjukkare.

Skjær kjøtet av frå beina på låra og server det saman med grønsaker og saus.

Ikkje så lett å skjære kjøtet av i fine stykker, men det var saftig og godt!

Dessert: Panna cotta con crema di cachi


Det ferdige resultatet. Det smakte særdeles godt med kaffe og ei serinakake til.
Sist veke var frukta persimon på tilbod på Extra. I det høvet hadde dei lagt ut smaksprøver av frukta. Eg fann ut at den var søt og god, og kjøpte med heim ei pakke med fire stk.
Eigentleg hadde eg tenkt å lage tilslørte bondepiker til dessert, men fann ut at eg måtte lage noko med persimonfrukta. Heldigvis hadde eg kjøpt med ei pakke fløyte og, så då var det berre å leite etter ei høveleg oppskrift.
Det ser ikkje ut til at det er veldig mange oppskrifter med persimon tilgjengeleg på nettet på norsk, men eg fann (heldigvis) ei dessertoppskrift på Trines Matblogg. Den er kort og grei:

3 dl melk
3 dl fløyte
1-2 ss honning eller sukker
3-4 plater gelatin

Framgangsmåte:
Legg gelatinen i blaut. Kok opp mjølka i ein kaserolle. Tilsett honning i mjølka og bland det godt. Dra kjelen av plata og ha oppi fløyta. Bland inn gelatinen, og slå mjølkeblandinga i porsjonsglas eller i ei stor skål, og set det kaldt i 3-4 timar.

Seks skåler med dessert klar til å setjast til avkjøling i nokre timar.
Like før servering:
1-2 persimon
1-2 ss sukker
1/2 sitron, safta

Mos frukta i ein blender og ha oppi sukkeret og sitronsafta. Smør fruktmosen over den stivna mjølkeblandinga i porsjonsglasa og server.
Viss det blir att persimonmos, kan restane brukast i blant anna smoothie. Det skal eg teste ut i morgon, tenker eg.

Det er berre ein ting å seie: Bon appetitt!

Slik ser ei pakke med persimon frå Extra ut. Oransje på farga, minnar om fersken i konsistens, men er mykje søtare.

Ingen kommentarer:

Etiketter