Totalt antall sidevisninger

fredag 30. mars 2018

Ver din eigen turoperatør – med Google på laget

Dei britiske øyar er eit lettvint land å ta seg rundt i med buss, tog og båt. Med Google på laget, kan ein lett vere sin eigen turoperatør. Her kjem nokre tips til korleis du gjer det.

Frå sentrum av Dublin.

Christ Church Cathedral vart bygd i 1030, og har mange fellestrekk med Nidarosdomen.

Berre nokre dagar før eg var på Dublin Castle, var den canadiske statsministeren på besøk i denne salen.
Reisefølget mitt og eg valde å starte turen i Dublin. For å finne interessante attraksjonar, gjekk eg inn på Google Map. For meg som er både historie- og religionsinteressert, var det fleire bygg som vekte interesse. Problemet er sjølvsagt å ha tid nok til det ein vil sjå og oppleve.
Frå Dublin la eg vegen inn i landet på veg mot Wales. På kartet viste det seg å vere fleire moglegheiter for ferje over sjøen til naboen. Vi booka oss inn på ei av ferjene som gjekk frå hamnebyen Rosslare.
Med hjelp av Google Map begynte eg å lage reiseruta mi. Inne i kartet er det nemleg mogleg å sjå bilde som vanlege folk har lagt ut frå der dei har vore. Slik fann eg ut at byen Kilkenny, eit stykke sør for Dublin, ville vere interessant. Korleis komme meg dit? Med å google om det gjekk buss eller tog, vart buss det mest effektive.
Og Kilkenny skuffa ikkje. Allereie då eg kom med bussen inn i byen, såg eg at det var ein utruleg vakker by. Den eine smale gata etter den andre, mange spennande butikkar, gatene var omfamna av blomster som forskjønna det heile. For ein idyll ved elva Nore. Eg skulle likevel bruke mest tid på det dei kallar «Medieval Mile» - middelaldermila i byen. Byen er full av historie som går heilt tilbake til tidleg middelalder på 1100-talet, med Kilkenny Castle i sentrum for det heile.


Kilkenny er ein av dei vakraste byane eg har vore i, der han omkransar elva Nore.
Nokre timar i Kilkenny er for lite, men eg måtte vidare i retning Wales, kor det og er fleire interessante festningar å sjå på. Cardiff Castle ligg i sentrum av millionbyen, og det er ikkje langt frå børs til katedral, der han ligg ved sidan av store Millenium Stadium.


På det store kartet er det innteikna kor det ein gong var festningar - castles - i Wales. Dette er i Pembroke i Sørvest-Wales.

Børs og katedral - Cardiff Castle og Principalipy Stadium, kor Coldplay hadde konsert.
Frå Cardiff gjekk turen opp til Nord-Wales med tog. Siste dagen skulle eg besøke verdsarvbyen Conwy, som er omslutta med festning og murar, og nabobyen Llandudno med sine attraksjonar. Det var strålande sol, og eg prioriterte derfor å vere mest i Llandudno, som ligg ved bukta som vender mot Liverpool. Der er det eit lite fjell, Great Orme, som er eit populært turmål. Eg tok den nostalgiske, saktegåande togbanen oppover. Frå toppen ser ein fleire mil utover havet og innover landet. Plana var å ta returen ned til byen med den luftige taubana, men nokre pund for lite i kontantar sette ein stoppar for det heile. Moralen er å ha nok kontantar tilgjengeleg. Eg må tilbake til Llandudno ein annan sommardag og dra med taubanen.
Great Orme Tramway i Llandudno har brakt folk til fjells i over hundre år.

Slik skulle eigentleg ferieturen avsluttast. Taubanen skal opplevast når eg returnerer til Llandudno ein annan gong.

Ingen kommentarer:

Etiketter