Totalt antall sidevisninger

onsdag 6. februar 2013

Så kom ENDELEG dagen eg har venta på!


I dag var endeleg dagen eg har venta på heilt sidan slutten av oktober i fjor - sola kom ned gjennom Grødalen og skein så vakkert på huset mitt! Og ikkje berre det - ho skein i over 20 minutt med ein gong!


No skinner sola i vinduskarmen :)


Her i Norge er folk flest vant med at sola er borte ei stund på vinteren - for somme berre nokre få veker, medan for andre er det snakk om fleire månader! I det første huset eg budde i her på Grøa, Follestad, var sola borte frå 12.oktober til 1.mars! Det er forferdeleg lenge, og det var ikkje for ingen ting eg har uttalt fleire gonger at mørketida i Sunndal er verre enn mørketida i Tromsø!
Eg har opplevd den og! Folk flest trur mørketida nordpå er så tung, og det er den for såvidt! I Tromsø er sola vekke i to månader, men allereie ved nyttår merkar ein at dagane har vorte lysare! Å merke at lyset kjem smygande og blir meir og meir dominerande for kvar dag - det er sjelebot!!!

Her i Sunndal er fjella så ymse plassert, at det faktisk er plassar som har sola gjennom heile vinteren, her på Grøa kom ho frå og med i dag - men dei siste i bygda har ho ikkje før om ein månads tid! 20.februar er den offisielle soldagen i kommunen!
Eg synes det er alt for lite markering av at sola kjem attende her i Sunndal! Det virkar som at det blir mindre og mindre av det med åra, og det er synd! I Tromsø - som eg meiner er heilt nærliggande å samanlikne seg med ;) - får alle born i skulane og barnehagane solbollar og kakao på soldagen! Det er soldagen sin det!!!
Det heiter seg at det er fire plassar i Noreg som markerer soldagen - Tromsø, Sunndal, Rjukan og Longyearbyen! På Wikipedia står det at solfesten i Rjukan har tradisjonar heilt tilbake til 1925! Men så har dei ikkje sola før 14.mars, så det har eg full forståing for!

Men no kom endeleg sola på huset mitt i dag! Det er rart kor mykje meir optimistisk ein blir av at ho vender tilbake til oss her i dalføret! Hunden vår, Prins, skjønte visst ikkje heilt kva det var slags lys som kom, og han stod og bjeffa og bjeffa! Men no er det iallfall dags for å feire solfest hos oss! Det vi lagde i går - ein skulle rett tru at vi trudde det var feitetysdag! - kan etast i dag for å feire sola! Sundag er det morsdag og fastelavnssundag! Alltid noko å feire med andre ord!!!


Prins helsar sola velkommen :)

Så er endeleg sola attende i hagen vår!


Slik ser det ut når sola kjem ned Grødalen!


Litt rot i stua, men for ei glede å få sola inn stuevindauget!

Ingen kommentarer:

Etiketter