Totalt antall sidevisninger

lørdag 16. mai 2020

Heimlaga prim med heimbaka brød under!

Dagens viktige tips for å unngå kasting av mat: Ta vare på brunostrestane. Plutseleg har du ein delikat heimlaga prim å ta på skiva di :)


Du veit den følelsen når du kjem stressande heim frå arbeid, brøddeigen har venta på deg i nokre timar og på ei ganske kort stund har du og gått i gang med noko meir matlaging... Ungen er svolten på taco og mor har arbeid å gjere resten av kvelden... (det skulle jo trass alt vere finale i Idol!)
Det kan gå bra og det kan gå rett vest. Heldigvis gjekk dette veldig bra i går. I dag blir det matblogg frå Ingunns hand :)

Eg har samla brunost gjennom fleire år. I omtalar av heimlaga prim står det at osterestar må lagrast i boks med lokk i kjøleskåpen i staden for i plastpose for å unngå at dei blir mugla. Men eg tenker at det kjem an på kor lenge og kor mykje ein skal samle. Eg har samla og samla - ei god stund faktisk. Til slutt hadde eg ein kilo med brunostrestar i frysaren. Målretta samling gjennom lang tid :)
Men så er spørsmålet: Kva skal ein med desse restane? Og eigentleg er det ikkje så mange forslag, men det beste er uansett å koke det om til prim å ha på skiva. Eg fann ut at eg skulle prøve to forskjellige (mesta forskjellige) oppskrifter.
Det er to viktige forskjellar i desse oppskriftene: I den eine leggast brunosten i blaut i surmjølk før han kokast opp, mens den andre er brunost kokt opp i fløyte. Eg tenkte at med ein kilo brunost kan eg unne meg å teste ut.

Prim 1: surmjølkprim
Eg tok:
500 gram oppskoren brunost 
5 dl surmjølk (kan vere skumma surmjølk, så blir den ikkje så feit)
2 ts sukker

Hakk opp brunosten og legg i ei bolle. Slå over surmjølk, rør om og set på kjøkkenbenken i rundt 12 timar, så rekk han å begynne å løyse seg opp.
Slå blandinga i ein kaserolle. Kok opp og rør under koking slik at bitane smeltar i mjølka. Skru så ned varmen og la han småkoke i ein halvtime. Tilsett sukker før du tar kaserollen av plata og sett han i oppvaskkummen med kaldvatn. Rør i blandinga mens han avkjølast, slik at han ikkje klompar seg. Fordel i høvelege glas. Denne vart litt lysare i farga enn den neste typen.

Dette fiksa eg torsdag kveld før eg la meg.

Klar for koking i kaserolle.

Ferdig :)

Prim 2: fløyteprim
Eg tok: 
500 gram oppskoren brunost
1 boks fløyte (min har stått i frysaren, og det gjer ingen ting!)
1 raus ss maizenna
1 raus ss sukker
1 raus ts vaniljesukker

Bland alt i kaserollen, sett på plata og kok opp. Massen skal tjukne, og då er han klar til å bli tatt av plata og helt over i desse høvelege glassa. Eg trur denne metoden tok absolutt maks ein halvtime. Det er det verd, for smaken satt som eit skot med ein gong :)


Klart for koking.

Foran står kjelen med fløyteprimen og bak står surmjølkprimen.


TIPS: Eg kjøpte ei pakke med veldig høvelege glass på Europris til ein liten femtilapp. Dei er 2,5 dl store og ein kurant storleik. Ein veldig fin storleik om ein vil gi bort i gåve :)

Så var fløyteprimen ferdig.
Ingen ting er vel bedre enn ferskt brød med ferskt pålegg. I høve helga har eg og bakt ein liten haug brød - med lite gjær og langtidsheva over natta og litt til. Eg ser i ettertid at det hadde vore nok med 1 ts tørrgjær. Eg kan og legge til at eg skriv her den storleiken eg lagde deigen i, ikkje den opprinnelege oppskrifta.

Oppskrift til langtidsheva brød

480 gram havregryn
9,6 dl kaldt vann (til havregryn)
1,9 kg hvetemel (gjerne blanding grovt og fint mjøl) 
9 dl kaldt vann
1-2 ts tørrgjær
2 ts salt
1-2 ss linfrø
1-2 ss chiafrø

Legg havregryna i blaut i mixmasterbolla i kaldvatn, rør om og la det stå og godgjere seg i 20 minutt.
Bland oppi bolla resten av indgrediensane, men ta i vatnet litt og litt. Bruk miksmasteren til å kna deigen godt i eit kvarters tid (minst).
Ta deigen over i ei bolle med lokk. Her kan ein gjere to ting - avhengig av når du skal bake ut deigen: Anten: Sett på lokket og la deigen stå ute på benken i rundt 5-6 timar eller 10 - eller: Sett på lokket og sett deigen i kjøleskapet ein ti timars tid eller femten. Før du bakar han ut, lar du deigen stå i romtemperatur 60 minutt.
Ha mjøl utover benken og elt deigen forsiktig. Form brød - til meg vart det tre høveleg store og eit mindre - som du legg i brødformer. La brøda etterheve til dei har dobla storleiken, i omtrent 60-90 minutt.
Steik brøda på 180 grader i rundt 50 minutt - til du kan høyre hullyden i botn når du bankar i dei. La brøda avkjøle seg i ei god stund før du skjer i dei, for å få et saftigere brød.
I løpet av dagen er det nokre rundt i Sunndal som skal få gleda av å ta del i arbeidet mitt :) Eg gler meg til å gi bort til nokon som fortener ei hyggeleg oppmuntring til nasjonaldagen :) Hurra for 17. mai og det gode som bor i oss menneska! 

Ingen kommentarer:

Etiketter